2016. május 18., szerda

Könnyed körtúra Újszegedről

Újszeged kedvelt biciklis terepe a töltésen Tiszasziget felé futó aszfaltút. A falu fele le lehet kanyarodni és kis kitérővel a tiszaszigeti Mélypontot is útba ejthetjük. Utóbbit nem szeretem, voltam ott néhányszor, rengeteg a szúnyog.

Tiszasziget-Szeged körtúra biciklivel
A kör

Rózsaillat a levegőben és a Mélypont

Szőreg és környéke híres rózsatermesztő vidék. Tiszasziget és a töltés között nyáron rózsaföldek tarkállanak és illatoznak. Június végén minden évben megrendezik Szőregen a Rózsaünnepet, ahol többet is megtudhatunk ennek a csodálatos virágnak a termesztéséről, fajtáiról, megnézhetjük a fesztivál alkalmából rendezett felvonulást Szőreg utcáin.
A töltés és Tiszasziget között az út változó minőségű, a töltéshez közelebb eső vége jobb, aztán egyre több repedésre kell figyelni, végül  egyre inkább rázósabb útban lesz részünk.

Esős aszfaltút Tiszasziget és a töltés között
Eső után
Ha a Mélypontot szeretnénk megnézni, akkor vagy a töltés-Tiszasziget útról kell egy földúton elzötyögni oda vagy a faluba bekerekezni és aszfaltúton megközelíteni a helyet. Elhanyagolt volt, amikor legutóbb arra jártunk, bár ezt a túrát régen ejtettük meg. Az elhanyagoltság miatt nem került be a kedvenc úti célok közé és a szúnyogok is lelkesen támadnak. Ez biztos, hogy sose változik.

Földút a tiszaszigeti Mélypont felé
Földút a Mélyponthoz

A Tiszaszigeti Mélypont emlékműve és biciklitároló
Mélyponton

Így jutunk el a Mélyponthoz a falu felől

A földúton keresztül

Újszentiváni édességek

Tiszaszigetről Újszentivánra bicikliút vezet, bár a térköves megoldás Újszentivánon nem túl barátságos. Ahogy biciklizünk a falu közepe felé van egy éles, beláthatatlan, szűk kanyar, előtte érdemes lassítani.
A bicikliút mellett, a falu közepén van egy cukrászda. Melegben finom fagyival hűthetjük magunkat, ha hűvösebb az idő vagy a süteményeket jobban szeretjük, akkor az ekler-fánkjuk tökéletes választás. Egy ilyen megállóval pótolhatjuk az elvesztett kalóriákat.

Újszentiváni templomtorony a bicikliút mellett
Újszentiváni templomtorony

Szőregen át

A kerékpárút keresztül megy Szőregen, de én szívesebben választom a Szerb utcával párhuzamos Magyar utcát. A bicikliút a szőregi domb teteje alatt oldalt vált, nem lehet látni, hogy érkezik-e autó, és az autósok se biztos, hogy időben észreveszik az úttestet keresztező biciklist. Ráadásul a Magyar utcán nem kell dombot mászni, sík úton tekerhetünk. A körforgalom után mehetünk egyenesen, párhuzamosan a 43-as főúttal Szeged fele vagy az úton átkelve a Maros-Torok utcán keresztül feljutunk a töltésre, majd a Judit utcára legurulva Újszegedre érkezhetünk.

Szőregi temető a bicikliút mellette halad
Szőregi temető

Ha nem térünk ki a Mélypontra, akkor ez a kör 21 km a Belvárosi híd lábától, ugyanoda visszatérve. Szeretem edzésként egy órán belül megcsinálni, de kirándulásra, nézelődésre is nagyon jó túra.