2018. július 4., szerda

Homokháti Sokadalom

Hétvégén rendezték meg Mórahalmon a Homokháti Sokadalmat. Mindhárom napon kinn voltam fényképezni, de szombaton biciklivel mentem, annyira nincs messze Szegedtől, hogy ne férjen bele egyszer a bicajozás. A röszkei útvonalon mentem oda-vissza, nem volt kedvem a domaszéki autópálya felüljárón menni az autók között. 


Röszke és a Bivalyrezervátum

Szentmihály után útépítésbe futottam, vagyis tekertem. A járműveket az 5-ös útra terelték, de nekem megkegyelmeztek, amikor kérdeztem, hogy jutok el Röszkére... Biciklivel együtt sem vagyok 100 kiló, nem sok kárt tudok tenni a friss aszfaltban.

Friss, sima aszfalt, és utánam nem jött semmi más jármű
 Mórahalomra 4 előtt kellett odaérnem, de direkt úgy indultam el, hogy a Bivalyrezervátumnál megállok fotózni. Onnan kicsit hamarabb indultam el a nagy szél miatt, gondoltam, hogy az az 5 km lehet akár fél óra is... Akkora szél volt, hogy a homokot is vitte, olykor kifejezetten kellemetlen légáramlatba kerültem.

Kócsag leszállás előtt


Mórahalom

A Sokadalom egyik eseménye a Dél-Alföldi Rétesfesztivál. Nekem a kistelekiek túrós-pörcös és spárgás rétese jött be a legjobban. Ami hiányzott az egy jó street foodos, mert édességgel nem lehet jól lakni. Valószínűleg ezért is voltam oda legjobban a két sós rétesért... Persze, a többit is nagyon szeretem, ha Mórahalomra bicajozunk, akkor a Rétesház elég csábító hely szokott lenni. Nagy adag kajára főleg majdnem 30 km bicaj és néptáncos felvonuláson futkosás után volt szükségem. Mindig próbáltam a legjobb pozíciót megkeresni a fotózáshoz, ezt pedig néhány száz méter futással tudtam megtenni, persze fényképezőgépekkel és hátizsákkal. 

Felvonulás - nekem a lengyelek voltak a kedvenceim
A Sokadalmon megtaláltam a nekem való turmixgépet... Egy bicajra lehetett felülni, ami egy turmixot hajtott. Én epres-banános smoothie-t hajtottam magamnak. Sajnos, rólam nem készült fotó.

Turmixgép

Visszafele már sötét volt, így nem fotóztam, meg fáradt is lettem volna ahhoz, hogy eltaláljam a helyes beállításokat. Ezért inkább néhány képet mutatok a Nemzetközi Néptáncfesztiválról. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Real Time Analytics