2016. október 22., szombat

Kisalföldi tekergés - 2. nap

Másnap nem keltünk korán... Nem is volt miért, esett az eső, és az előző nap elég fárasztó volt. A délelőttöt vásárlással és főzéssel töltöttük, aztán délutánra jó idő lett. A kajakómától elnehezülve vágtunk neki az útnak Komáromba.  Nem volt kedvünk nagyobbat tekerni, ezért esett a választásunk a monostori erődre Komáromban.

Bevettük az erődöt

Bana és Ács között van egy alacsony forgalmú összekötő út, arrafele indultunk el, kicsit dimbes-dombos. Miután kereszteztük az autópályát unalmassá vált a terep. Ácstól az Eurovelo6 útvonalát akartuk követni. Azt hiszem, nem csak mi döbbentünk meg a település határában induló földúton... Szerencsére ez csak egy 2 km-es szakasz, utána a vasúti szervizúton egész jól lehet haladni. A táblákat követve értük el Komáron szélét és onnan a Koppányvezér úton elértük a főutat, amin párszáz métert tekertünk és az erődhöz vezető útra kanyarodtunk.

Oké, annyira nem volt vészes, csak kicsit kalandos :-D

Folyosó

Még több folyosó...
Az erőd hatalmas. A bóklászással is ellettünk volna végig, de vannak érdekes kiállítások, érdemes megnézni őket. A Dunai Bástyában a folyóról, a hajókról tudhatunk meg többet, bemutatják a halászok, aranymosók életét, valamint a különböző hajókat makettek segítségével. A sütőipari kiállítás maradt nekünk a legvégére, addigra már nagyon fáradt volt a fejünk, jól esett biciklire szállni és kiszellőztetni.

Életkép az osztrák-magyar monarchia korából

Kilátás a Dunára - innen tartották szemmel a hajóforgalmat

Az egyik kisebb udvar

Hamburger... de előtte eltévedtünk

Visszafele elbambultunk és nem kanyarodtunk le a Koppányvezér út végén, hanem mentünk tovább egyenesen. A fenyőknél és a takaros nyaralóknál kezdett gyanús lenni, hogy valamit elnéztünk. Mivel biztosra akartunk menni, eltekertünk az út végéig a buszfordulóba... Csak 4 km-es kitérő volt. Megtaláltuk az elágazást, de amikor az 1-es főúthoz értünk, semmi kedvünk nem volt a földutas szakaszhoz és láttuk, hogy sok a bicajos az úton, nincs tiltótábla se. Nem volt vészes, az autósok nagy ívben kerülgették a bicajosokat.
Ácson már nagyon éhesek lettünk, ezért megálltunk a Nyami Falatozónál, ahol hamburgereket és hot-dogot lehet kapni. Finom volt és tele hússal, így újult energiával vágtunk neki az utolsó szakasznak. Ennek ellenére rendesen ettünk vacsorát is. Másnap viszont a  hidegfront érkezése a sűrű esővel keresztülhúzta a terveinket, ugyanis Bajótra akartunk átmenni sziklát mászni. Oda autóval akartunk menni, biciklivel és mászófelszereléssel sok lett volna. Kitaláltuk, hogy inkább elmegyünk Pécsre, ahova jobb időt jósoltak, a tettyei sziklát nézzük meg és biciklizünk a Mecsekben is...