2017. április 4., kedd

Mártélyi kör

A hétvégén végre igazán meleg és napos idő volt, így szombat délután eltekertünk Mártélyra. Mártély Szegedtől 35 km-re fekszik, a Tisza egyik holtága mellett, ahol nyáron lehet strandolni és a Tisza árterében tanösvényt alakítottak ki. Mártélytól 4 km-re Körtvélyesen skanzen várja a látogatókat. Most csak egy villámlátogatást tettünk, de egy egész napot el lehet tölteni Mártélyon és környékén.

Lejtő a töltésről - Juhééé!

Ébredezik az ártér

Algyő felé

Szegedről Tápé felé vettük az irányt, mert a 47-es útnál még nem fejezték be a bicikliutat. Ezúttal  a töltést keresztezve keveredtünk ki az olajos utakra és nem a tápéi Rév utcán tekertünk.  Láttunk néhány fácánt és őzet, de nem álltunk meg fotózni, úgyis eltűnnek, amint előkerül a fényképezőgép... A hídra feltekerni nehézkesen  ment, de lefele jól gurult a bicikli. Remélem, hamar sikerül formába lendülni. Kimentünk a 47-esig, aztán a bicikliúton tekertünk az algyői hídig.a Itt félősebbek a járdán is tolhatják a biciklit, de nem szokott gond lenni az autókkal, szerencsére elég széles az út, mindenki elfér.

Zöldül végre a táj

Hódmezővásárhely és az elkerülő út építése

A hídról legurulva némi zötyögés következik, de aztán jó lesz az aszfalt, egészen a 47-es mellett futó régi bicikliútig. Ez szerencsére csak 2 km-en keresztül ráz, utána egy viszonylag sima szakasz következik. Jelenleg a Hódmezővásárhely elkerülő  út építése folyik, így az elhagyott benzinkút után elfogy a kerékpárút és a 47-es külső sávjában tekerhetünk tovább, amelyet elválasztottak az autóktól beton vagy fém korláttal. Nem néztem meg közelebbről, a lényeg, hogy van fizikai elválasztás. Ez így nagyon jó megoldás, el lehet jutni Algyőről Vásárhelyre biciklivel a szokásos útvonalon, nem kell a fél környéket megkerülni.

A zötyögős út

Végre van fácánom! A háttért nem a fényképezőgép mossa ilyen szépen, hanem ilyen párás volt a levegő

Hódmezővaásárhelytől Mártélyig

Hódmezővásárhelyen az Ady Endre utcával párhuzamos Móricz Zsigmond utcán szoktunk menni, mert arra kényelmesebb, jobb az út. Most csak átrobogtunk a városkán, ezért nem készült fotó. A Mártélyra vezető bicikliút az építkezés miatt le van zárva, biciklivel az autó úton lehet közlekedni. Mivel egy sávon lehet haladni, ezért jelzőlámpa irányítja a forgalmat. Ha a zöld végére érünk oda bicajjal, érdemes kicsit gyorsabban tekerni. A kis fahíd előtt nem sokkal lehet  visszamenni a bicikliútra.
Mártélyon kellemes meglepetés volt, hogy a faluban rendbe tették az utat, régen nagyon rázós és keskeny volt. Az üdülőtelepen már most beindult az élet. Van büfé, kinyitottak az éttermek. Legközelebb több időt szánunk Mártélyra és beülünk valahova enni. Mártélyon a strandolás mellett lehet csónakázni, horgászni, a tanösvényen sétálni.

Mártélyi idill

A bicikli is pihen

A töltésen vissza

Visszafele a töltésen mentünk, mert jónak tűnt az út. Valóban nem volt vészes és láthattunk fácánokat, nyulakat, gólyákat és valamilyen ragadozómadarat. Mártélytól 4 km-re a körtvélyesi skanzennél szürkemarhákat tartanak, megálltunk megnézni őket. Az algyői híd előtt néhány km-nyi aszfalt van. A vasúti átjárónál figyeljük a lámpára, mert Szeged és Hódmezővásárhely között járnak vonatok.

A töltés

Családi idill
A híd után nem bírtam ki, muszáj volt beugrani a cukrászdába. Az epres mascarpone torta nagyon finom volt, elég energiát adott a további tekeréshez. Lassan lement a nap, már sötétben értünk be Szegedre az algyői olajos utakon. a

A jól megérdemelt torta és Tigriske